Akademia Prawnika Przedsiębiorstw | Prawne aspekty kontaktów z mediami – jak zapobiegać kryzysom medialnym i przeciwdziałać ich skutkom?

Kancelaria WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr i Polskie Stowarzyszenie Prawników Przedsiębiorstw serdecznie zapraszają prawników z firm członkowskich PSPP na kolejne szkolenie z cyklu Akademii Prawnika Przedsiębiorstw WKB. Jest to autorski program szkoleniowy opracowany przez ekspertów kancelarii WKB specjalnie z myślą o prawnikach wewnętrznych działów prawnych przedsiębiorstw, w ramach którego koncentrujemy się na zagadnieniach prawnych kluczowych z punktu widzenia prowadzenia działalności gospodarczej.


6 grudnia 2018 roku | 10:00-12:30

siedziba WKB: Plac Małachowskiego 2, wejście A (od ul. Traugutta)


Budowanie marki to proces długotrwały i kosztowny, w przeciwieństwie do jej utraty. Często jedna publikacja potrafi wywołać potężny kryzys reputacyjny. Jego skutki mogą być nie do zatrzymania, zwłaszcza w erze mediów społecznościowych i błyskawicznego przepływu informacji. Stąd ważne jest, aby podjąć odpowiednią reakcję – nie tylko po publikacji materiału prasowego, ale także na etapie jego przygotowywania.

Podczas szkolenia przyjrzymy się narzędziom prawnym, które można wykorzystać w kontaktach z dziennikarzami zarówno przed planowaną publikacją, jak i w reakcji na nią. Przybliżymy prawne aspekty przeciwdziałania kryzysom medialnym w mediach „tradycyjnych” i w Internecie.  


Zagadnienia:

  • Zakres dziennikarskiego prawa do informacji: kto i czego może żądać; czy i jak odpowiadać na pytania; w jakich przypadkach odmawiać odpowiedzi; co grozi za odmowę udzielenia informacji.
  • Praktyczne rady dotyczące sposobu komunikacji z dziennikarzami przed publikacją materiału prasowego.
  • Dopuszczalne żądania wobec prasy przed publikacją, w tym podstawy prawne do wstrzymania publikacji i prawo do autoryzacji po nowelizacji prawa prasowego.
  • Działania prawne po publikacji materiałów prasowych: na co zwracać uwagę przy ocenie materiału; rzetelność i staranność dziennikarska i zasady jej oceny; instytucja sprostowania i jej zastosowanie w praktyce.
  • Kryzysy medialne w Internecie, w tym odpowiedzialność administratorów stron oraz odpowiedzialność za publikacje na blogach, w mediach społecznościowych i za komentarze umieszczone w ramach serwisów; zastosowanie instytucji prawa do bycia zapomnianym.


Prowadzący:


Milena Bogdanowicz radca prawny, counsel w zespole prawa własności intelektualnej & TMT. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, w szczególności prawie filmowym, mediów, reklamy. Reprezentuje klientów w sprawach z zakresu prawa prasowego oraz ochrony dóbr osobistych. Współpracowała z jednym z wiodącym portali internetowych dotyczącym działalności public relations (PR), w ramach którego prowadziła szkolenia i warsztaty dotyczące prawa prasowego i prawnych aspektów PR. Wspiera pro bono projekt HejtStop poświęcony zwalczaniu mowy nienawiści w Internecie.


Anna Wilińska-Zelek – adwokat, senior associate w zespole prawa własności intelektualnej & TMT, doradza także podmiotom z sektora life sciences. Specjalizuje się w prawie autorskim, prasowym oraz nowych technologii, ma również doświadczenie w obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych z różnych branż. Reprezentuje klientów w postępowaniach sądowych, w tym m.in. w zakresie dotyczącym ochrony dóbr osobistych, naruszania zasad uczciwej konkurencji czy prawa autorskiego. Jest doktorantką Zakładu Systemów Prasowych i Prawa Prasowego na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a także członkiem Polskiego Towarzystwa Naukowego Prawa Prasowego.


Udział w szkoleniu można zgłaszać przesyłając wiadomość na adres: biuro@pspp.org.pl.

Szkolenie bezpłatne. Liczba miejsc ograniczona.

Kontakt

Karolina Heneczkowska

karolina.heneczkowska@wkb.pl

T: +48 22 201 00 00


Sylwia Duszyńska

sylwia.duszynska@wkb.pl

T: +48 22 201 00 00