Milena Bogdanowicz

radca prawny, doradca milena.bogdanowicz@wkb.pl
T: +48 22 201 00 00

Specjalizacje

Języki obce

angielski

rosyjski

Członek zespołu prawa własności intelektualnej & TMT.


Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, w szczególności prawie filmowym, mediów, reklamy, jak również w prawie prasowym oraz ochronie dóbr osobistych.


Od ponad 10 lat wspiera podmioty z branży kreatywnej i rozrywkowej, w tym m.in. producentów filmowych i telewizyjnych, domy produkcyjne i postprodukcyjne oraz wydawców książek. Dzięki obsłudze wiodących polskich i międzynarodowych agencji reklamowych, w tym digitalowych oraz działów marketingu ma bogate doświadczenie w zakresie prawa reklamy i marketingu.


Doradza organizacjom branżowym zrzeszającym producentów audiowizualnych oraz podmioty z branży reklamowej i marketingowej, m.in. przygotowuje i opiniuje projekty regulacji prawnych dotyczące tych podmiotów. Reprezentuje klientów w przypadkach tzw. kryzysów medialnych, na etapie przedprocesowym oraz w toku postępowań sądowych. Wspiera działy PR i agencje PR w opracowywaniu strategii medialnych, zarówno dla klientów z sektora publicznego, jak i podmiotów prywatnych.


Zaangażowana w działalność pro bono – współpracuje m.in. z projektem Hejtstop poświęconym zwalczaniu mowy nienawiści w Internecie, Centrum PRO BONO oraz Programem Spraw Precedensowych Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka.


Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim oraz Studium Prawa Rosyjskiego na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Prowadziła wykłady i szkolenia z zakresu prawa własności intelektualnej, w tym prawa filmowego, reklamy oraz prawa prasowego, m.in. w ramach Uniwersytetu Reklamy Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, warsztatów Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych, MediaRun Academy, Akademii PRoto.

 

Wybrane doświadczenia:

Przed dołączeniem do zespołu WKB:

  • wsparcie prawne wiodącego producenta telewizyjnego w negocjacjach umów formatowych oraz produkcyjnych dotyczących popularnych programów rozrywkowych;
  • obsługa prawna polskich i międzynarodowych produkcji filmowych, zarówno fabularnych, jak i dokumentalnych, w tym producenta filmu „Loving Vincent” – pełnometrażowego filmu animowanego nominowanego do Oscara;
  • doradztwo na rzecz producentów filmowych w zakresie nabywania praw do ekranizacji popularnych filmów animowanych dla dzieci;
  • stworzenie ram prawnych dla działalności największego w Polsce producenta telewizji internetowej;
  • bieżąca obsługa prawna jednego z największych wydawnictw książkowych w Polsce, w tym w związku z jego debiutem na rynku ebooków, negocjacje umów z twórcami, spadkobiercami, przygotowanie umów opcji dotyczących ekranizacji książek, wsparcie prawne w dochodzeniu roszczeń związanych z naruszeniami praw, w tym na rynku rosyjskim;
  • stała obsługa prawna międzynarodowych i polskich agencji reklamowych, w tym negocjacje umów na wieloletnią współpracę m.in. ze spółkami Skarbu Państwa oraz operatorem telefonicznym, producentami piwa i alkoholi wysokoprocentowych, siecią sklepów spożywczych;
  • przygotowanie ram prawnych wieloletniej współpracy pomiędzy siecią sklepów spożywczych a ambasadorami marki;
  • doradztwo prawne dotyczące reklamy i promocji produktów sensytywnych m.in. reklamy alkoholu w Internecie, projektu digitalowego dotyczącego marki papierosów; wsparcie prawne producenta suplementu diety w stworzeniu komunikacji marketingowej dotyczącej nowej marki suplementu, w tym w działaniach w Internecie;
  • doradztwo na rzecz startupu działającego w branży marketingu internetowego, związane z tzw. native advertising (reklamą natywną);
  • obsługa prawna projektów z zakresu doradztwa strategicznego i rebrandiungu dotyczących marki mebli i startupu spożywczego;
  • negocjacje umów sponsorskich oraz dotyczących programu lojalnościowego dla jednego z polskich klubów piłkarskich z Ekstraklasy;
  • obsługa prawna organizatorów międzynarodowych eventów, w tym w związku z uzyskiwaniem praw do formatów tych wydarzeń oraz umów ze sponsorami i partnerami;
  • reprezentowanie członka zarządu jednej ze strategicznych spółek polskich w sprawie dotyczącej „prawa do bycia zapomnianym”; 
  • reprezentowanie sieci warszawskich cukierni w wieloletnim sporze o naruszenie praw autorskich do zdjęć reklamowych.

STARSI PARTNERZY:

PARTNERZY:

DORADCY:

PRAWNICY: