WKB in the media

Okiem prawnika: obowiązek udzielenia pomocy

2019-08-21

Obowiązek udzielenia pomocy drugiemu człowiekowi znajdującemu się w niebezpieczeństwie utraty życia lub zdrowia poza etycznym ma też charakter prawny i zaniechanie powyższego może skutkować sankcjami. Agnieszka Borkowska w artykule na stronie Portale Medyczne pisze co powinnismy zrobić, jeżeli staliśmy się świadkami sytuacji w której druga osoba znajduje się w stanie zagrożenia utraty zdrowia lub życia.

Szpital ma obowiązek zapobiegania zakażeniom szpitalnym

2019-07-30

Jakie obowiązki ciążą na placówce medycznej udzielającej świadczeń gwarantowanych w kontekście zapobiegania zakażeniom szpitalnym? Szczegóły przedstawia Agnieszka Borkowska w artykule w serwisie portalemedyczne.pl 

Poidełka a zbiorowe zaopatrzenie w wodę

2019-07-28

Czy przepisy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę pozwalają przedsiębiorstwom wodociągowo-kanalizaycjnym świadczyć usługi wychodzące poza standard, by sprostać rosnącym wymaganiom mieszkańców? O szczegółach związanych z pojawiającymi się w wielu miastach tzw. poidełkami piszą Anna Flaga-Martynek i Aneta Citko na łamach lipcowego magazynu Wodociągi i Kanalizacja. 

Obowiązujące prawo nie przeszkadza waloryzacji

2019-06-24

O waloryzacji kontraktów budowlanych w kontekście rosnących kosztów realizacji inwestycji rozmawiają i Marta Midloch w wywiadzie dla portalu rynekinfrastruktury.pl.

Specjalna strefa ekonomiczna - sporadyczna dostawa nie pozbawia zwolnienia z CIT

2019-06-12

W najnowszym numerze dziennika "Rzeczpospolita" Łukasz Czekański komentuje wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego dotyczący pojęcia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. 

Youtuberzy też muszą przestrzegać prawa reklamy

2019-05-30

Czy blogerów, youtuberów i instagramerów również obejmują przepisy dotyczące reklamy i jej zakazów? Dzisiejszy „Dziennik Gazeta Prawna” pisze o decyzji wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego nakładającej karę na vlogerkę, która zachęcała do zakupów w konkretnej aptece oraz o dotychczas wymykającej się kontroli pod tym kątem sferze reklamy. Brak działań odpowiednich organów w tym zakresie komentuje dr Marek Porzeżyński z praktyki własności intelektualnej i TMT. 

strona 1 z 63

<<   <   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63   >   >>


Kontakt

Karolina Heneczkowska

karolina.heneczkowska@wkb.pl

T: +48 22 201 00 00


Sylwia Duszyńska

sylwia.duszynska@wkb.pl

T: +48 22 201 00 00