W ostatnim numerze Marketer+ ukazał się artykuł autorstwa Emanuela WanataStanisława Wasilewskiego  „6 wskazówek, jak prowadzić marketing bezpośredni zgodnie z prawem”, poświęcony tematyce zasad, jakich należy się trzymać, aby kontakt z potencjalnymi klientami był zgodny z prawem i praktyk stosowanych w marketingu bezpośrednim.

Polski Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji (UOKiK) jest niezwykle aktywny w sieci i prowadzi wiele postępowań wyjaśniających potencjalne naruszenia praw konsumentów.

Podstawową zasadą w Polsce jest to, że na wysyłanie bezpośredniej komunikacji marketingowej potrzebujesz uprzedniej zgody. W sytuacjach, kiedy kierowana jest ona do obecnych klientów, wówczas jest dozwolona i nie wymaga uprzedniej zgody, z wyjątkiem klientów, którzy uprzednio się jej sprzeciwili.

W wielu przypadkach można  uniknąć wpadnięcia w ograniczenia marketingu bezpośredniego, wykorzystując wyjątki wymienione na początku i kreatywnie tworząc kampanię w sposób, który ogranicza ryzyka.

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z całością artykułu TUTAJ, a w przypadku pytań do kontaktu z autorami.